تاریخچه شرکت خودروسازی
  • 1453
  • 0

تاریخچه شرکت خودروسازی

تاریخچه شرکت خودروسازی

تویوتا یک شرکت خودروسازی در ژاپن می باشد که رتبه سوم فروش را در دنیا به خودش اختصاص داده است. موسس این شرکت کیشیرو تویودا است، او در اوایل کارش یک کارخانه نساجی داشت و در صنایع نساجی فعالیت می نمود. کیشیرو تویودا در سال 1937 در کارخانه ی شرکت نساجی پدرش کار تولید خودرو را آغاز کرد و کارخانه خانوادگی ریسندگی آن ها به کارخانه خودروسازی تویوتا تبدیل شد. ابتدیی ترین خودرویی که توسط کیشیرو تویودا تولید شد، تویوتا ای‌ای بود. کارخانه تویوتا در میان جنگ جهانی دوم تولید کامیون برای ارتش ژاپن را شروع کرد و به طور کامل کارخانه اش را در اختیار خودروهای ارتش قرار داد.
همراه با ورود خودروهای تویوتا به بازار ایران برای تعمیر تویوتا ، ساخت تعمیرگاه تویوتا یکی از ملزومات بود، بنابر این مراکزی برای انجام سرویس این خودروها ساخته شد. اکنون شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی تویوتا نیازهای خودروی خود را برآورده کنید. تویوتا فریدونی یکی از بهترین های تعمیرگاه لکسوس شمال تهران است .

توسعه ی شرکت خودروسازی

در دهه 60 این شرکت وارد بازارهای هلند، نوروژ، دانمارک و سوئد شد. بعد از آن در دهه های 80 و 90 این شرکت با جنرال موتورز همکار و همراه شد. در دهه 80 بود که تویوتا برند لکسوس را تاسیس کرد و در دهه نود تویوتا موفق شد خودرهای ویوتا توندرا، تویوتا MR2، تویوتا کمری سولارا، تویوتا سلیکا و تویوتا سوپرا را تولید کند. سپس تویوتا شرکت های بسیار بزرگی را در امریکا و اروپا تاسیس کرد و کار خودش را گسترش داد. در حدود سال های 2009 خودروهای این شرکت دچار مشکلاتی شد و این شرکت ضررهای زیادی را پرداخت کرد. اما در سال 2014 این شرکت از رقبای خود سبقت گرفت و همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو است.

گذاشتن دیدگاه

دیدگاه شما ظرف مدت 24 ساعت منتشر می شود.

ONLINE APPOINTMENT

Book your appointment now and get $5 discount.

MAKE APPOINTMENT
LATEST POSTS
MOST VIEWED
TEXT WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor

تمام حقوق این وبسایت متعلق به تویوتا فریدونی میباشد. طراحی و سئو: طراح نت